Saker jag inte tycker om!


Helgen bara rusade förbi och jag har varit på mitt vanliga busiga humör!
Testar Matte & Husse en hel del och har börjat med en del nya saker..

Jag tycker INTE om när matte klär på sig eller sminkar sig..
Vill ju att hon ska se mig hela tiden och leka och mysa med mig hela tiden!
Så varje gång hon klär på sig biter jag tag i hennes kläder och försöker hindra henne.
Och varje gång hon sminkar sig så skäller jag på henne för att få hennes uppmärksamhet!!
Hon brukar oftast bara säga till mig och sen ignorera mig .. Då springer jag och retas med husse istället
och biter i allt jag kommer åt.. då säger dom bara NEJ hela tiden och blir arga på mig..
Jag PROTESTERAR förstår dom inte det?!!

En grej jag har börjat tycka illa om också är att Matte smiter in i duschen.. Försökte det klassiska
tricket med att sitta och titta på henne med hundögon.. Men det verkade inte funka och då måste vi ta till
drastiska åtgärder.. Då springer jag frivarv i lägenheten och busar .. Men hon går in där ändå ..
*suck*

När hon kommer ut sen så springer jag efter och slickar henne på benen och fötterna och rycker henne
i morgonrocken hehe.. Husse & Matte brukar skratta till en början men sen säger Matte NEJ och då slutar jag..
Oftast *S*

En till sak jag inte tycker om är att bli lämnad i bilen.. Det händer väldigt sällan och än sålänge bara 2 gånger..
Matte säger att hon kommer snart och så stänger hon dörren och försvinner in i en hus där det luktar mat.
Väldigt god mat .. Något som Husse kallar Pizza.. det luktar himmelskt men dom låter mig inte smaka för det
fastän jag tigger så fint.. hmm.. Får komma på något bättre sätt att lura till mig mat hehe..

Bilen tycker jag alltså inte om att bli lämnad i då jag gnyr och far runt som en vett villing.
Men hemma går det bra. Då vet jag att dom alltid kommer tillbaka. Brukar oftast sova bort tiden dom försvinner..
Går så fort så fort (:

Med allt det sagt och påpekat så ska jag berätta vad jag ska göra idag !

Ska till något Matte kallar vetten.
Ska tydligen få min 12 veckors spruta!?
Fyllde ju faktiskt 12 veckor igår för dom som inte vet det hehe

Är förr 5/10 2008 (: För dom som vill veta det !

Hoppas det går bra där iaf. Matte verkar jätte lugn, husse är lite mer nervös.
Men eftersom Matte är som min mamma så lyder jag henne och påverkas mer av henne.
Hon säger att det kommer gå jätte bra och har lovat mig lite NAMNAM när jag kommer hem om jag är duktig
så jag ska nog visa henne!

Är ju människo kär och en väldigt lugn valp så det ska nog funka alldeles utmärkt ska ni se.

Rapporterar tillbaka senare (:

Over and Out / Bailey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0