helg igen


Nu är det helg igen och veckan har gått så himla fort..
Matte och husse tränar mig varje dag på Sitt, Ligg o.s.v
Husse försöker lära mig att titta på honom innan jag får tillåtelse att få godis eller så ..
Det går inte så bra, jag vill helt enkelt inte.. Vill ju bara få äta godiset FORT !!! Så mumsigt ju!
Men när Matte gör samma sak så lyssnar jag omedelbart..
Jag har lite svårt att förstå vad ordet Varsågod betyder .. Men det lär jag mig nog snart ska ni se..

Igår blev det en brak middag med Julmat och Matte var inte sen med att skämma bort mig hehe
Köttbullarna var en HIT hos mig kan jag ju säga.. MUMSFILIBABBA vad Matte kan göra köttbullar!!

Jag blev så mätt på julmaten att jag inte vill äta med egen mat.. Kanske kallas det bortskämd? hmm..

Har lyckats igen förresten.. Gled ner ur soffan .. IGEN .. haha..
Och idag när Matte gick upp ur sängen och lämnade mig i sovrummet med Husse så
ville ju jag följa efter och jag hoppade ner och hamnade snett med foten..

Tror jag börjar bli lite för kaxig.. Sängen var lite högre än jag trodde..
Haltade ett tag men det släppte sen (:

Har förresten slagit rekord.. Det var nu över en vecka sen jag kissade inomhus!! JIPPI!

Matte och husse lämnade mig ensam igår.. Dom sa att dom strax skulle komma tillbaka
så jag låg kvar i soffan och sov ända tills dom kom hem 40 min senare hehe

Har ju fått blåa prickar på min tunga, hela tungroten är tydligen blå..
Matte och Husse går och klappar på mig och säger att jag börjar bli en stor pojke.. förstår inte
direkt varför dom är så överlyckliga för det ... Men men ..

Idag har jag bara legat o sooooovit .. Hehe..
Men Matte har lovat mig att vi ska ut och nosa lite i skogen sen hihi
ska bli nytt och spännande.. då jag precis börjat tycka om att vara ute (:

Har däremot börjat med något nytt som matte och husse inte tycker om..

När vi åker bil brukar jag alltid få sitta i Mattes knä men jag gnyr så attans och vägrar sitta still..
Matte förstår inte varför jag gör så..

Någon som kan hjälpa henne att förstå varför?

Kramar Bailey


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0